Blogs met Het Rooster

Hier vind je de handigste tips, over zelfroosteren en organiseren.
En we delen graag de mooiste klantverhalen.

Veel leesplezier!

De krenten uit de pap – hoe ga je om met superpopulaire diensten?

“De leuke diensten zijn steeds als eerste weg! Ik kom er gewoon niet tussen.”

We zien geregeld dat sommige diensten super-populair zijn: daar staan je mensen voor in de rij. Hoe kan je in zo’n situatie toch zelfroosteren optimaal gebruiken?

Hier hebben we iets op bedacht! Wat? 👇👇

Lees meer

Alrijne Zorggroep: “We hebben nu alle zesentwintig roostergroepen in één programma!”

Alrijne Zorggroep: “We hebben nu alle zesentwintig roostergroepen in één programma!”

De Alrijne zorggroep heeft gastvrijheid hoog in het vaandel staan en hierbij spelen de vrijwilligers een belangrijke rol. De patiënt staat centraal en het is voor het ziekenhuis belangrijk om een goede sfeer en zorgbelevenis te creëren.

26 papieren roosters op de verschillende afdelingen was een hele klus. Wat heeft Het Rooster hierin verandert? Lees snel verder!

Lees meer

Sportkantine Dorper Esch: “80 vrijwilligers van twee organisaties samenvoegen; dat is een grote uitdaging!”

De sportkantine Dorper Esch is ontstaan vanuit de wens van De Dinkel en Devoco om gezamenlijk de horeca in het sportcomplex over te nemen. a wat weerstand van de gemeente konden zij op 1 november 2018 van start. Door de sterke verbindende factor is het nu een plek geworden waar het voor iedereen goed toeven is binnen het sportcomplex.

Als jij erachter wilt komen hoe Het Rooster geholpen heeft om twee verenigingen en tachtig vrijwilligers samen te brengen in de sportkantine, dan kan je verder lezen door op de foto te klikken.

Lees meer

Het onzichtbare zichtbaar maken

Een van onze klanten was bezig met een flinke inhaalslag op digitaliseringsgebied. Het Excel-rooster ging eruit en Het Rooster kwam erin. Wat bleek: de bezetting van het rooster werd minder. Huh?

Lees meer

Budget Energie: “Een professionele en heldere uitstraling door Het Rooster”

Budget Energie begon als een kleine prijsvechter in de energiemarkt. Inmiddels zijn ze de vierde leverancier van Nederland. Door minder te beloven (minder betalen, minder gedoe en minder bla bla) worden de tarieven laag gehouden. Groene stroom zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, vindt oprichter Sjef Peeraer. Daarom is alle energie die zij leveren 100% groen.

Voor de shop-in-shop winkels in de MediaMarkt zocht Samed Yanbul een roosterprogramma en kwam uit bij Het Rooster. In het interview lees je hoe deze samenwerking verlopen is.

Lees meer

Hoe vrijwilligers elkaar helpen bij Bibliotheek Lek & IJssel

Bibliotheek Lek & IJssel: “Vijftig vrijwilligers op verschillende locaties vraagt best wat van Het Rooster”

De bibliotheken van Lek en IJssel kan je vinden in Houten, IJsselstein en Vijfheerenlanden. De Bibliotheek biedt inwoners vrije toegang tot informatie, kennis en cultuur.  Ze zetten zich, samen met een team vrijwilligers, in voor de ontwikkeling van taalvaardigheid en de digitale vaardigheid van alle inwoners in het werkgebied. Van 0 tot 100 jaar.

Binding met de lokale gemeenschap

Joyce Hornikx is coördinator publieksservice voor de twee vestigingen in Houten. “We zijn een echte vrijwilligersbibliotheek en draaien bijna volledig op onze kundige vrijwilligers. De Houtense samenleving maakt zich echt hard voor hun bieb”, begint Joyce haar enthousiaste verhaal.

Je kan het hele interview met Joyce lezen op de site, waar ze alles vertelt over de bieb en haar ervaring met Het Rooster.

Lees meer

De laatste tip voor je van start gaat

Als we bij klanten komen voor een aftrap met het team, komt aan het eind vaak dezelfde vraag. Heb je…

Lees meer

BGB Dentistry: “We hebben het hele natraject van onze taalcursus geautomatiseerd”

BGB Dentistry is opgericht door Sebastian Schreijer. In Nederland zag hij – vooral in de krimpgemeentes – een tekort aan tandartsen. Terwijl er voor tandartsen in Spanje juist minder perspectief was. Hij zag een mogelijkheid om twee problemen tegelijk op te lossen. Door een compleet programma aan te bieden, waaronder ook een uitgebreide Nederlandse taalcursus, konden de Spaande tandartsen al snel hier aan de slag.

“Inmiddels bieden we tandartsen van acht nationaliteiten de kans om hier een nieuw bestaan op te bouwen”, verteld Daniella Visser. Zij is samen met haar collega verantwoordelijk voor de taalcursussen voor de studenten.

Lees het hele interview met Daniella en welke veranderingen het werken met Het Rooster teweeg heeft gebracht in haar organisatie.

Lees meer

Wat we geleerd hebben van 160 organisaties

In een hospice werden de tijden van de diensten veranderd, op verzoek van de vrijwilligers. Door de nieuwe indeling begon…

Lees meer

Hospice Smelnehaven – “Met een druk op de knop hebben we nu overzicht!”

In het prachtige Friese landschap ligt het Hospice Smelnehaven. De landhuisstijl en de smaakvolle inrichting geven direct een warm en…

Lees meer