Het onzichtbare zichtbaar maken

Door Minke Thieme 4 juli 2019

Inspirerend? Deel dit bericht!

Een van onze klanten was bezig met een flinke inhaalslag op digitaliseringsgebied. Het Excel-rooster ging eruit en Het Rooster kwam erin. Wat bleek: de bezetting van het rooster werd minder. Huh?

Wat er aan de hand was

Vroeger, in de Excel-tijd, merkten de coördinatoren een dag of twee, drie van tevoren dat het rooster nog niet rond was. En omdat hun werk grotendeels bestond uit brandjes blussen, blusten ze via de telefoon en whatsapp ook dit brandje. Rooster gefixed!

Het bestuur kreeg maandelijks de gewerkte diensten door, keek hoe de bezetting was geweest, en zag dat het goed was.

Niet zo duurzaam

Op het online rooster kon het bestuur real-time meekijken. En toen zagen ze dat de bezetting van vandaag en morgen goed was, maar die van volgende week nog niet. En: ze zagen dat vaak dezelfde mensen de laatste gaten vulden. Niet zo duurzaam.

Rooster gefixed!

Met Het Rooster kreeg het bestuur inzicht in hun bezetting. En een veel scherper beeld van de inzet per persoon. Ze ontdekten dat er eigenlijk te weinig mensen waren. Er is direct een wervingscampagne opgezet. Rooster gefixed, en nu goed.

Inspirerend? Deel dit bericht!

De krenten uit de pap – hoe ga je om met superpopulaire diensten?

Door Minke Thieme 6 september 2019

Verder lezen