Onze klanten

over Het Rooster
 en inspirerende blogs

Museum IJsselstein

Klantinterview Museum IJsselstein

In de wisseltentoonstellingen van Museum IJsselstein (MIJ) staat altijd een actueel thema centraal, een onderwerp dat speelt in de samenleving en wat gekoppeld is aan de geschiedenis van IJsselstein. Aangezien MIJ ook een Utrechtse onderneming is, leek het me leuk om een kijkje achter de schermen te nemen. Ik sprak met 3 freelancers die met veel enthousiasme bij het museum werken. Floor Snijders, Yusuf Deniz en Monika Heldoorn.

Binnen het museum werken 60 tot 70 vrijwilligers in diverse functies. Zij zijn dan ook het bestaansrecht van het museum. Voorheen werd er in Excel gepland, maar bij een wijziging was dit maar op één plek zichtbaar en niet overal waar nodig. Tijd voor een online oplossing. Door een vrijwilliger zijn ze bij Het Rooster uitgekomen. Tijd voor een mooi interview.

Lees meer
Utrechts Archief

Klantinterview Het Utrechts Archief

Sinds enige tijd wordt binnen Het Utrechts Archief gebruik gemaakt van Het Rooster, dus tijd om eens contact te leggen. Ik sprak met Bas Verweij die binnen Het Utrechts Archief een dubbelrol vervuld. Hij is zowel Coördinator Dienstverlening als Programmamanager Digitale Dienstverlening.

Binnen het archief staat de klant centraal, dus ook de dienstverlening.
“Een enorm pluspunt is dat je Het Rooster kunt inrichten met wat je nodig hebt binnen jouw organisatie en dat je dit kunt uitbreiden als je meer nodig hebt,” aldus een zeer tevreden Bas.

Ontdek het verleden van Utrecht bij het Utrechts Archief. Ben jij een echte Utrechter, dan moet je minimaal één keer een bezoek gebracht hebben aan de Expo van Het Utrechts Archief aan de Hamburgerstraat.

Lees meer
Theater Het Postkantoor

Klantinterview Theater Het Postkantoor

Theater het Postkantoor is geschikt voor vele doeleinden zoals theatervoorstellingen, filmvertoningen, en (zakelijke) evenementen. Het is een klein theater, gevestigd in een monumentaal pand.
Ondanks dat het niet zo’n groot theater is, werken ze hier met veel vrijwilligers.
“Er ligt echt heel veel werk, dat ziet men vaak niet,” aldus Marianne.

Een efficiënte personeelsplanning is dan ook van belang. Momenteel maken ze alweer 2,5 jaar naar volle tevredenheid gebruik van Het Rooster.
Lees het hele interview dat ik had met Marianne.

Lees meer
Bibliotheek Kennemerwaard

Klantinterview Bibliotheek Kennemerwaard

Bibliotheek Kennemerwaard is onderdeel van het ABC Huis. Naast het lenen van boeken, doen zij nog veel meer. Zo helpen zij jou graag bij zaken die te maken hebben met alles op het digitale vlak. Een bibliotheek kan niet zonder mensen en daarvoor, zeker bij een organisatie met meerdere vestigingen, is een heldere personeelsplanning nodig.

‘Leuk om te zien dat als ik wel eens met een suggestie kom, dat dit na verloop van tijd ook daadwerkelijk wordt opgepakt en in Het Rooster beschikbaar is. Er wordt echt naar je feedback geluisterd,’ aldus Ingeborg.

“Het Rooster blijft zich door ontwikkelen.”

Lees het hele interview dat ik had met Ingeborg.

Lees meer

Klantinterview Landhuis Oud Amelisweerd

Landgoed Oud Amelisweerd is bekend vanwege het mooie wandelgebied. Vroeger was dit privégebied en in 1951 is het door de gemeente gekocht. Hier staat één mooi landhuis dat goed bewaard is gebleven. Het is een monumentaal pand met enorm mooi behang, dat al meer dan 250 jaar bewaard is gebleven.

De stichting van het landhuis werkt samen met 50 vrijwilligers die je alles vertellen over de bewoners, de omgeving en uiteraard het bijzondere behang.
“Ons vorige systeem miste overzicht. Het Rooster is gewoon lekker simpel, groen of rood, dienst beschikbaar ja of nee. Lekker overzichtelijk,” aldus Lotte Walrave, directeur van Stichting Landhuis Oud Amelisweerd.
Lees het hele interview over deze mooie organisatie.

Het landhuis is vanaf 23 maart 2024 weer open voor publiek. Entree is op basis van donatie. Zeker een bezoek waard!

Lees meer

Klantinterview Stichting Dierenambulance Vianen

Stichting Dierenambulance Vianen, met zijn 85 vrijwilligers, bestaat al meer dan 26 jaar. Al deze vrijwilligers zijn 24/7 bereikbaar.
Naast de ambulancedienst hebben ze een wildopvang, een eigen operatiekamer, mortuarium en kadaveropvang.

Lees het hele interview over deze mooie organisatie.

Lees meer
botanische tuin utrecht

Klantinterview – Botanische Tuinen Universiteit Utrecht

Bij de Botanische Tuinen van Universiteit Utrecht werken zowel vaste medewerkers als vrijwilligers. Er werken ongeveer 100 vrijwilligers in diverse functies, van baliemedewerkers tot vrijwilligers die in de tuin werken en de tuinmannen helpen.

Voorheen werd de personeelsplanning in Excel gedaan. Nu maakt men gebruik van de personeelsplanningssoftware van Het Rooster.

Ik sprak met Christine den Das, coördinator vrijwilligers Botanische Tuinen Universiteit Utrecht.
“Ik ben vooral blij met het overzicht van de bezetting. In één oogopslag zie je of er nog een oproep uit moet, omdat er wellicht een dienst niet helemaal opgevuld is. Ik hoef niet van mijn werkplek af om dit te coördineren. Bovendien kan ik gemakkelijk bijhouden of alle baliemedewerkers zich minimaal 1x in de twee weken voor een dienst hebben aangemeld. Dit is namelijk bij de Botanische Tuinen een onderlinge afspraak en nodig om bij te blijven met wat er speelt.”

Lees het hele interview met Christine.

#klantinterview #personeelsplanning #personeelssoftware

Lees meer
stadskantoor Gemeente Utrecht

Piketdiensten bij de Gemeente Utrecht-klantinterview

De Gemeente Utrecht bestaat uit heel veel afdelingen en zorgt met al zijn divisies dat de inwoners van Utrecht prettig en gezond kunnen wonen en werken.

Om de piketdiensten van organisatie onderdeel MCN van de Gemeente Utrecht in goede banen te leiden, maakt men gebruik van planningssysteem Het Rooster.
“Waar we naar op zoek waren, had Het Rooster allemaal”, aldus Annita van Gemeente Utrecht.

Daarnaast wilden ze bij MCN de beschikbaarheid van de medewerkers goed inzichtelijk hebben. Het is namelijk belangrijk dat er duidelijk te zien is wie er wel en niet beschikbaar zijn. Dit is namelijk cruciaal bij het invullen van piketdiensten. Voorheen werkten ze met een ander systeem, maar dat was te ingewikkeld.

Lees dit leuke interview.

#piketdienst #personeelsrooster #personeelsplanning

Lees meer
Slot Zuylen

Klantinterview Slot Zuylen

Slot Zuylen, een levend museum. Een eeuwenoud huis, maar springlevend! Wandel door de tuin, drink wat in het koetshuis en laat je inspireren door alle magische verhalen van het kasteel.

De medewerkers en vrijwilligers van Slot Zuylen zijn onderdeel van een eeuwenoude traditie. Slot Zuylen bestaat uit een klein team betaalde krachten en bijna 100 enthousiaste vrijwilligers! Hoe mooi en bijzonder is dit! Het is een stichting die volledig afhankelijk is van vrijwilligers.

Ik sprak met Jeroen Roskam van Slot Zuylen over zijn ervaring met Het Rooster. Lees het hele interview.

@slotzuylen
#klantinterview #personeelsplanning #personeelsrooster #roostersoftware

Lees meer
Oyfo

Klantinterview Oyfo

Oyfo is ontstaan uit een fusie van verschillende instellingen. Een muziekschool, een beeldend centrum en een techniekmuseum. Samenvattend houden zij zich bezig met cultuur educatief onderwijs in de breedste zin van het woord.

Het Techniekmuseum organiseert allerlei activiteiten. Deze zijn voor alle leeftijden geschikt, van peuters, studenten tot hele families.
Team Educatie, waar Ieke Dekker verantwoordelijk is voor de vrijwilligersplanning, krijgt allerlei aanvragen van scholen of ze workshops mogen volgen of projecten kunnen doen.
Lees dit leuke interview.

Lees meer