KNGF beveelt Kantoorrooster aan

Door Minke Thieme 11 augustus

Inspirerend? Deel dit bericht!

Het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) is dé beroepsvereniging van en voor fysiotherapeuten in Nederland. Het KNGF bevordert de kwaliteit van het vak fysiotherapie en behartigt de belangen van bijna 19.000 aangesloten fysiotherapeuten en daarmee de beroepsgroep in het algemeen.

Erik Tetteroo KNGF“De KNGF bestaat al 130 jaar en houdt zich bezig met de belangenbehartiging voor Fysiotherapeuten. We praten met verschillende organisaties en zijn leidend op het gebied van de kwaliteit van fysiotherapie, vertelt Erik Tetteroo. Erik is hoofd ICT en Facilitaire zaken op het hoofdkantoor in Amersfoort. De afgelopen tijd heeft het KNGF de richtlijnen en een stappenplan gepubliceerd om de risico’s op Covid19 te beperken voor fysiotherapeuten en de risicogroepen waarmee ze werken.

Coronamaatregelen proactief opgepakt

Naast de richtlijnen heeft het KNGF ook voor de eigen organisatie de maatregelen heel proactief opgepakt. “We hebben direct het thuiswerken mogelijk gemaakt voor alle medewerkers van de kantoororganisatie in Amersfoort. Hierdoor ondervonden we eigenlijk geen problemen met de bedrijfsvoering. Op kantoor hebben we de werkplekken veiliger gemaakt. Naast voldoende hygiëne materialen hebben we looplijnen aangelegd en plexiglas schermen tussen de werkplekken gehangen”, legt Erik uit. “Toen kwam de volgende stap; het weer naar kantoor gaan. We hebben 75 flexwerkplekken en rond de honderd mensen, dus we waren op zoek naar een manier om mensen hun werkplek in te laten roosteren. We waren aan het stoeien met de planningstool van Microsoft Office, maar dit voldeed niet.”

Planningstools

“We hebben uiteindelijk vier mogelijkheden vergeleken. Vanuit de Federatie Medisch Specialisten werden we ook geattendeerd op Kantoorrooster. Het contact met Pascal verliep gelijk prettig en het was erg fijn dat er direct een demo omgeving klaarstond om te kijken hoe Kantoorrooster werkt. De functionaliteit van Kantoorrooster vulde perfect aan op onze wensen. Ook het overzicht wie wanneer op kantoor is, is ideaal. Mocht het nodig zijn, dan heb je met een druk op de knop een contact overzicht. Naast de heldere en makkelijke functionaliteit gaf ook de prijs/kwaliteit en het prettig contact de doorslag om voor Kantoorrooster te kiezen. De implementatie verliep bijzonder soepel. Binnen een uur hadden we alle informatie die we nodig hadden voor de inrichting”, legt Erik uit.

Weer naar kantoor

“De collega’s komen inmiddels weer naar kantoor. Het is fijn om af te kunnen stemmen en elkaar af en toe weer te zien. Kantoorrooster verdient een groot compliment; Het is een heel intuïtieve planningstool en het is niet alleen makkelijk voor de gebruikers, maar ook voor de beheerders. Niet iedereen binnen onze organisatie is even ervaren op het gebied van IT, maar we hebben bijna geen vragen ontvangen en iedereen is enthousiast over het gebruik. Alles overziend vanaf het eerste contact tot in gebruik name ben ik heel erg tevreden over Kantoorrooster. Het is een product waar heel goed over nagedacht is. Maar zeker ook door de manier waarop de mensen achter Kantoorrooster met je meedenken en snel acteren, ben ik zeer tevreden. Ik zou Kantoorrooster aan iedere organisatie aanbevelen die heel snel en accuraat dingen willen regelen”, besluit Erik zijn verhaal.

Kantoorrooster ook bij jou op kantoor? Vraag hier een gratis demo aan.

Inspirerend? Deel dit bericht!

ORGANISATIEVERANDERING IN DE CRISIS – DOEN OF NIET?

Door Merel Lamboo 26 november

Verder lezen