MIMIK: Het Rooster is heel plezierig om mee te werken!

Door Pascal Dijkman 11 augustus

Verrassen, ontmoeten, verrijken. Dat zijn de kernwoorden waarop MIMIK al hun activiteiten richt.

MIMIK is Film + Theater + Café, en daarmee meer dan de toch al magische optelsom van Filmhuis De Keizer en Theater Bouwkunde. Het is cultureel uitgaan. Een keurmerk met de garantie dat je geraakt wordt in het hart. MIMIK is het zelfverzonnen synoniem voor emotie. Zo is te lezen op de website.

Bij MIMIK werken ruim 150 enthousiaste vrijwilligers. Voor onder meer bar- en kassadiensten en promotionele en technische werkzaamheden zijn zij onmisbaar voor de organisatie.

Van zelfgemaakt systeem naar een professionele roosteroplossing.

Tot 3 jaar geleden gebruikte MIMIK een systeem om te roosteren gemaakt door een collega. Werkte prima voor het plannen van de vrijwilligers en toch had het ook beperkingen. Er was behoefte aan meer functionaliteit en mogelijkheden en een oplossing die mee kon groeien met de behoefte van een organisatie in ontwikkeling. Vooral de mogelijkheid om te kunnen zelfroosteren was een grote wens.

Na onderzoek van de systeembeheerder kwam hij bij Het Rooster uit.

De introductie bij de vrijwilligers werd heel gedoseerd aangepakt. Na een aantal bijeenkomsten voor de vrijwilligers gingen ze samen live. “Het grootste deel pikte het heel snel op.” Aldus Marit Luttmer, de vrijwilliger coördinator destijds.  “Een aantal mensen die wat minder ervaren waren met online oplossingen hadden wat meer begeleiding en aandacht nodig.” “Het doel was dat vrijwilligers zich heel makkelijk zelf konden inroosteren en makkelijk ging het!”

Sinds 1 April heeft Monika Strug de taken van Marit overgenomen.

Monika heeft in eerdere functies veel ervaring opgedaan met roostersystemen. “Het Rooster is gemaakt voor zelfroosteren en is erg overzichtelijk.” Nieuwe vrijwilligers krijgen een korte introductie en dat vinden zij erg fijn.

Voor de vrijwilligers is het vooral fijn dat het makkelijk en overzichtelijk is. Je kan heel veel informatie kwijt maar ook weer niet te veel. Inroosteren, diensten te ruil aanbieden, het smoelenboek en het prikbord zijn dingen die Het Rooster fijn en ook leuk maken om mee te werken.

“Niet iedereen kent elkaar dus de foto in het smoelenboek is heel erg handig. Zorgt voor betrokkenheid onderling.”

“Het Prikbord wordt gebruikt voor communicatie onderling. Ook voor dingen buiten MIMIK om.”

“Voor mij als vrijwilligers coördinator is het overzicht hoeveel diensten iemand gedraaid heeft heel fijn.”

 

Kortom, Het Rooster is heel plezierig om mee te werken!

 

Klantinterview Bibliotheek Kennemerwaard

Door Madelon Lucas 21 maart

Verder lezen