Zelfroosteren voor forten en waterlinies

pijltje-rood copy

Forten, bunkers, vestingsteden en waterlinies koesteren hun vrijwilligers, want vrijwilligers zetten zich onafgebroken met hart en ziel in voor ons mooie erfgoed. Of het nou als ontvangst-medewerker in het museum is, als rondleider, voor het beheer van het groen of de gebouwen, in de ondersteuning van de communicatie of als gepassioneerde ambassadeur; vrijwilligers maken nadrukkelijk het verschil.

Die vele handen maken het werk lichter, maar het plannen van alle acties met een groot aantal vrijwilligers, is soms een hele puzzel. Het Rooster maakte ter ondersteuning van vrijwilligersorganisaties een overzichtelijke app. Veel organisaties maken er al gebruik van en besparen tijd, energie en geld. Denk aan Kasteel de Haar, het Zaans Museum of Het Nederlands Vestingmuseum in Naarden. Kijk hier of het werkt en of het iets voor jouw organisatie is.

laptop en telefoon Het Rooster

GEBRUIKT DOOR

Meer dan 70.000 mensen bij ruim 350 organisaties

logo-stedelijk-museum
logo-dom-under
logo-dordrechts-museum
logo-kasteel-heeswijk
kleur-kasteelduivenvoorde
glk
kleur-dekruidhof
vestingmuseum logo
centraal_museum
muzeeum

“Sinds begin dit jaar gebruiken we het Rooster voor onze publieksgerichte teamleden (= vrijwilligers en stafleden) en dat werkt fijn. We zien dat we minder gaten in ons rooster hebben en dat we minder moeite hebben (= bellen, mailen) om de winkel en de horeca goed gevuld te houden. En dat zorgt weer voor tijd voor andere bezigheden, want er is altijd wat te doen in een museum.”

Tammo ter Hark
Directeur

Nederlands Vestingmuseum

het-nederlands-vestingmuseum-4-1200x802 (Nederlandsglorie.nl)

OKE, HOE WERKT HET?

1. OPEN DE APP

Op je PC, tablet of telefoon. Iedereen met z'n eigen account.

2. INROOSTEREN

Dienst uitkiezen, twee keer klikken, klaar. Niets meer aan doen.

3. AAN HET WERK

De organisatie, de bezoekers en jezelf een mooie dag bezorgen.

pijltje-rood copy
uabb-device-laptop

De voordelen

Heel veel tijd besparen

Sturen op eigen verantwoordelijkheid

Zeer eenvoudig in gebruik

Nooit meer met de hand uren tellen

"Toen we van 60 naar 190 mensen groeiden konden we niet meer met Excel plannen. We hadden een systeem nodig dat ons ondersteuning gaf. Doorslaggevend bij de keus voor Het Rooster was de gebruiksvriendelijkheid."

"Werken zonder Het Rooster? Haha, dat kan ik mij maar nauwelijks voorstellen!"

Martine Land

Roosterbeheerder Kasteel de Haar

"Lange tijd was ik degene die voor actie moest zorgen, ik moest mensen inplannen en herinneren aan het opgeven van hun beschikbaarheid. Nu zetten vrijwilligers zelf de stap om aan het werk te gaan. Hierdoor draag ik een veel minder zware last op mijn schouders, stress die ik voorheen wel had.

Met Het Rooster is er een verandering doorgevoerd die het verschil maakt."

Linda Andriesse vrijwilligerscoördinator Joods Cultureel Kwartier

"Iets over Het Rooster? Haha, het eerste wat me te binnen schiet is dat er nooit vragen over zijn.

Ik vind het heel fijn om het overzicht te hebben. Je ziet in één keer hoe het er voor staat, dat is heel prettig werken. Van de vrijwilligers weet ik dat ze onderling veel ruilen. Ik zit daar niet tussen, dat is voor de vrijwilligers en voor mij veel prettiger.

Marie-anne Lodder coördinator Kasteel Duivenvoorde

Via een ander museum hoorde ik over Het Rooster. Ze waren er zo enthousiast over dat ik meteen gemaild heb. Ik wist precies wat ik wilde en Het Rooster kon dat leveren, het is toen eigenlijk binnen een paar dagen geregeld.

Het maken van de planning leverde mij een bak met stress op en kostte gewoon ontzettend veel tijd. Met Het Rooster bespaar ik zeker 16 uur per week. Dat maakt het werk veel aangenamer.  Het is een fijn programma dat zelfs mijn oma nog begrijpt!

Ingrid Vente vrijwilligerscoördinator Centraal Museum Utrecht

Dit scheelt echt zo veel tijd.  Ik ben heel enthousiast!

Dorine van Kampen, Hoofd Publieksservice Stedelijk Museum Amsterdam

Met Het Rooster is er veel meer tijd vrijgekomen voor de begeleiding van de vrijwilligers.

Ik was echt uren per week kwijt aan het up-to-date houden van het rooster. Er was altijd wel een gat, iemand ziek of iemand die wilde ruilen. Nu hoef ik alleen nog maar te kijken of alles is ingevuld, en eventueel een reminder eruit sturen. De vrijwilligers nemen de verantwoordelijkheid en kunnen deze ook heel goed dragen. Dat is voor iedereen veel prettiger!

Hester Braaksma coördinator De Kruidhof

"We gingen van nul naar honderdveertig vrijwilligers. Hiervoor was een duidelijk en overzichtelijk roosterprogramma nodig. Door het kleurgebruik is Het Rooster heel overzichtelijk en ik kon er gelijk mee werken. Ook het zelfroosteren is een grote plus voor mij.

Er wordt door ons en de vrijwilligers veel gebruik gemaakt van het prikbord. Of dit nou leuke berichten zijn of belangrijke informatie.”

Justin Veld floormanager van Museum No Hero

AAN DE SLAG

Het Rooster heeft een vaste prijs, inclusief alles wat je nodig hebt: snelle en gewaardeerde ondersteuning, alle mogelijkheden en alle toekomstige updates.

LINIEBREED

€76 /maand Inclusief gratis kennissessie twv €350,-

 

Het Rooster is inclusief zoveel mensen als je nodig hebt: all-in.
Voor betaalde medewerkers waarbij je een uren- ziekte- en verlofregistratie bijhoudt rekenen we €1,50 per medewerker per maand.

Onze prijzen zijn excl. btw.

De kennissessie

Op maat. Voor jouw organisatie. Op locatie.

Inrichten van het rooster: de technische puzzel en optimalisatie daarvan

Praktische vaardigheden bij het roosteren

Het roosterbeleid: welke afspraken maak je (en hoe reageer je als zo’n afspraak niet lukt)

Communicatie met medewerkers en vrijwilligers

Groepsfoto Altena

Probeer Het Rooster

We richten graag een demo voor je in. Dan zie je met eigen ogen hoe Het Rooster werkt.

Aanvraag demo

  • Hidden
  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.