Brunel: “Met een simpele klik van de muis, meer geregeld dan alleen het rooster”

Door Minke Thieme 10 april

Inspirerend? Deel dit bericht!

In 1975 vond ingenieur Jan Brand vanuit een klein kantoor in Delft een tijdelijke baan voor een collega-ingenieur. Deze eerste plaatsing luidde het begin in van een wereldwijd succesverhaal in flexibele personeelsoplossingen. Vijfenveertig jaar later is Brunel uitgegroeid tot een wereldwijde dienstverlener. Een van de onderdelen van Brunel is het Marketing Support Team op het internationale hoofdkantoor in Amsterdam.

Ideale bijbaan

“Het Marketing Support Team bestaat uit ongeveer 15 studenten”, legt Anouk van der Schaar, Team Lead Marketing Support, uit. “Doordat we met studenten werken wisselt het team nog weleens. Stages beginnen of opleidingen worden afgerond.” Het Marketing Support team is de schakel tussen kandidaten en consultants. Falk van Grieken is werkzaam in het team en houdt zich onder andere bezig met webcare taken. “Als talentsourcer sta je helemaal aan het begin van het proces en houd je je bezig met het benaderen en werven van potentiele kandidaten. Tijdens mijn webcare taken krijg ik vragen van over de hele wereld met problemen die opgelost moeten worden. Het is een ideale bijbaan naast mijn studie, vooral ook omdat ik mijn uren heel flexibel in kan delen”, legt Falk uit.

Chaos in Excel

“We hebben ochtend-, middag- en soms zelfs avonddiensten en dat hielden we bij in een Excel overzicht. Ik stuurde iedereen een mailtje met de vraag welke dagdelen ze de volgende week konden werken. Dit was een tijdrovend en foutgevoelig klusje en als er iemand toch niet kon, moest ik weer opnieuw beginnen met e-mailen. In onze drukke periode hebben we wel tot vierentwintig mensen werken, dus je kan je voorstellen hoeveel tijd mij dat kostte”, vertelt Anouk. “Ik ben op Google gaan zoeken naar een online rooster en heb een aantal demo’s aangevraagd. Veel van die tools vonden we onoverzichtelijk en lastig te begrijpen. Dat was bij Het Rooster niet het geval. In een persoonlijk gesprek hebben we uitgelegd hoe wij werken en wat we nodig hadden en al snel konden we aan de slag. We kunnen nu ook zelf aanpassingen doen als dat nodig is. Even de achterkant leren kennen en dan is het vrij makkelijk.”

Simpel en overzichtelijk

“De eenvoud van Het Rooster is een van de positieve dingen. Als je voor het eerst komt werken dan leer je heel snel hoe je jezelf kan inroosteren. Met een klik van je muis kan je de tijden aangeven die je beschikbaar bent. De dag voordat je moet werken krijg je een reminder, dus dat is handig mocht je het zelf vergeten. Alles staat bij elkaar en het is erg makkelijk te gebruiken,” legt Falk uit. “Je kan nu ook van elkaar zien wie er op het rooster staat. Dat is handig, want dan weet je wie er is van de verschillende business lines, zodat je met elkaar kan overleggen.” “Voor mij scheelt het zoveel tijd. Ik heb een duidelijk overzicht van welke diensten nog openstaan en ook bij het doorgeven van de gewerkte uren scheelt het een hele hoop. Het is ook leuk dat je allemaal een foto kan toevoegen, je verjaardag en je adres. Zo leer je je collega’s kennen en dat maakt het ook nog sociaal,” besluit Anouk haar enthousiaste verhaal.

 

 

 

Inspirerend? Deel dit bericht!

VoorleesExpress enthousiast over Kantoorrooster

Door Minke Thieme 28 mei

Verder lezen