Federatie Medisch Specialisten: “Kantoorrooster is de oplossing om de maatregelen te garanderen”

Door Minke Thieme 18 maart

De Federatie Medisch Specialisten staat voor 23.000 toegewijde dokters in ziekenhuizen en instellingen. Dag in dag uit werken zij aan het leveren van de beste zorg aan de patiënten. De Federatie verenigt alle 33 medisch specialismen en samen streven zij naar de hoogste kwaliteit van zorg. Door voorop te gaan in vernieuwing kunnen zeventien miljoen Nederlanders rekenen op de beste zorg ter wereld.

Elf organisaties

“We hebben een volledig flexibele kantoororganisatie en zitten met elf organisaties op dezelfde kantoorverdieping. Al tijdens de eerste lockdown zijn wij begonnen met het anders inrichten van ons kantoor, zodat we de 1,5 meter-regel makkelijk konden naleven,’ vertelt Monique Machielsen, manager P&O bij de Federatie. ‘Het vraagt wel wat van de organisatie. Er zijn namelijk niet genoeg werkplekken wanneer iedereen tegelijk naar kantoor komt. Hiervoor zochten we een oplossing”, legt Monique uit. “We zochten een programma waarin we de werkplekken konden verdelen tussen de elf organisaties en registreren wie wanneer op kantoor aanwezig is.”

Flexibele inrichting

“In Kantoorrooster van Het Rooster vonden we een oplossing waarbinnen we de maatregelen konden garanderen. Het is heel flexibel en makkelijk in te richten en we hebben iedere organisatie het afgesproken aantal werkplekken toegewezen in het programma. Mocht een organisatie groeien en meer dagdelen nodig hebben, dan kunnen we dat makkelijk aanpassen. Op dit moment werkt iedereen thuis, maar als de maatregelen veranderen dan kunnen we ons snel aanpassen. Het is makkelijk in gebruik en iedereen snapt meteen hoe het reserveren van een werkplek gedaan moet worden.”

“Kantoorrooster is een volledig transparant systeem, zonder black box en alles is voor iedereen inzichtelijk. De implementatie was zo gepiept. Het was snel één op één schakelen met Pascal en er werd meegedacht om het rooster zo goed mogelijk in te richten. De snelle bereikbaarheid en laagdrempelige communicatie is voor ons een groot pluspunt”.

Toekomst

“We hebben in eerste instantie Kantoorrooster ingericht naar aanleiding van de maatregelen, maar voor de toekomst verwachten we niet terug te gaan naar de oude situatie. We zien een hybride werkvorm voor ons waarin een mix van thuis en op kantoor werken blijft. Ook dan is het nog steeds handig om te kunnen zien wie er op kantoor is en wie er inbelt, besluit Monique haar verhaal.

 

Klantinterview Landschap Erfgoed Utrecht

Door Madelon Lucas 20 november

Verder lezen