Toekomstgerichte oplossing voor het plannen van vrijwilligers en personeel

Door Pascal Dijkman 9 april

In de dynamische wereld van vandaag is het essentieel om vooruit te denken, helemaal als het gaat om het plannen van je vrijwilligers en personeel. In een eerdere blogpost besprak ik de overwegingen die je maakt bij het kiezen van een oplossing om je vrijwilligers en/of personeel te plannen. In deze blogpost duiken we dieper in het belang van toekomstgerichte oplossingen en hoe wij bij Het Rooster ons inzetten om flexibele en innovatieve planningstools te bieden die met jouw organisatie meegroeien.

Rekening houden met de toekomst

Het is belangrijk dat de gekozen oplossing meebeweegt met jouw ontwikkeling. Biedt de oplossing die flexibiliteit? Is de aanbieder innovatief en denkt deze mee met de ontwikkelingen op het gebied van techniek, veiligheid en functionaliteit? Idealiter biedt een aanbieder nieuwe functionaliteiten voordat je weet dat je ze nodig hebt. Misschien brengen ze jou zelfs op ideeën met de ervaringen van andere klanten. Dat zijn de oplossingen die toekomst- en klantgericht zijn.

Hoe zit dat bij Het Rooster?

Bij Het Rooster werken we vooral vraag gestuurd. We kiezen wat we gaan verbeteren of bouwen, vaak op verzoek van onze klanten. Soms omdat we verwachten dat ze het in de toekomst gaan vragen en ook als we denken dat een bepaalde sector bepaalde functionaliteiten nodig heeft die wij graag willen bedienen.

We werken met een klein team en samen bepalen we wat we de komende periode gaan doen. Dit doen we door Pitches voor te bereiden waarmee we duidelijk maken wat we in een volgende cyclus willen gaan uitvoeren. Dit helpt ons met onze focus en het bepalen van prioriteiten. Bij het werken aan meerdere dingen tegelijk komt het afmaken wel eens in het geding. We willen altijd sneller dan we kunnen ;). Nu hebben we een duidelijk doel en een deadline.

Recente verbeteringen

We hebben de afgelopen cycli onder andere de volgende uitbreidingen en verbeteringen doorgevoerd:

Notities:

In het kort: je kan nu notities maken in het rooster 📝. Je kan het bijvoorbeeld gebruiken als draaiboek bij een dienst, of juist achteraf om een verslag te maken.

Collega’s:

We hebben de pagina Collega’s stevig onder handen genomen. Je kan de kolommen die je wil zien nu zelf instellen. Per rol. Wel zo handig.

AFAS:

Met de koppeling worden het verlofsaldo en het opgenomen verlof in AFAS bijgewerkt in Het Rooster. Een ingevoerde vakantie in AFAS wordt verwerkt als vakantie in Het Rooster. We werken nu aan het overnemen van de jaaruren en contracturen uit AFAS. Deze koppeling is in ontwikkeling en zal worden uitgebreid.

WAF:

Met onze Web Application Firewall (WAF) bieden we een extra beveiligingslaag. Met deze WAF stel je een filter in op land van herkomst, en daarmee bijvoorbeeld verkeer van buiten Nederland, of buiten Europa blokkeren. Als je van buiten Nederland de omgeving wil bezoeken, krijg je een melding dat je geen toegang hebt.

Conclusie

Bij Het Rooster streven we ernaar om onze klanten de beste oplossingen te bieden die meegroeien met hun behoeften en ontwikkelingen. We blijven innoveren en verbeteren op basis van de feedback en verwachtingen van onze klanten. We hopen dat onze oplossingen jou helpen om je vrijwilligers en personeel efficiënter te plannen.

#personeelsplanning #vrijwilligersrooster #urenregistratie #avgproof #wfm #zelfroosteren

Klantinterview Vrijwilligers & Vrienden UMCG

Door Madelon Lucas 3 oktober

Verder lezen