Onze klanten

over Het Rooster
 en inspirerende blogs

Klantverhaal: Dierenambulance Helmond

De Dierenambulance Helmond werkt dankzij Het Rooster veel efficiënter, met meer overzicht en rust voor zowel planners als vrijwilligers. De overstap van Excel naar Het Rooster zorgt voor duidelijke taken, betere bezetting en meer eigen regie bij vrijwilligers, waardoor de organisatie haar drukke operatie soepeler kan uitvoeren.

Lees meer
Bureau LWPC

Klantverhaal: Bureau LWPC – “Het Rooster is voor ons echt een uitkomst”

Bureau LWPC organiseert jaarlijks honderden activiteiten en vond in Het Rooster een gebruiksvriendelijk systeem dat direct zorgde voor overzicht, duidelijkheid en tijdswinst. De succesvolle pilot in Den Haag smaakt naar meer: het systeem wordt nu ook in andere regio’s uitgerold.

Lees meer
Lumiere filmhuis

Klantinterview: Filmhuis Lumière over Het Rooster

Filmhuis Lumière Maastricht moderniseert vrijwilligersplanning met Het Rooster. Gebruiksvriendelijk, efficiënt en betaalbaar planningssysteem met uitstekende service en sterke prijs-kwaliteitverhouding voor optimale organisatie en tevreden medewerkers.

Lees meer
Buurtmobiel

Interview met Stichting Buurt Mobiel over hun overstap naar Het Rooster

Overstappen naar een professioneel roostersysteem, zoals Het Rooster hoeft je geen hoofdpijn te geven. Bij Stichting Buurt Mobiel, die dagelijks het vervoer voor mensen met een mobiliteitsprobleem verzorgen, is het een succesverhaal geworden. Laat je inspireren.

Lees meer
Antwoordservice NIjmegen

Vrijheid in bereikbaarheid

De Antwoordservice Nijmegen & Audias | Noctis gebruikt met tevredenheid de planningssoftware Het Rooster voor haar drie afdelingen. Ze waardeert vooral de flexibiliteit, het overzicht en het gemak waarmee roosters en planningen beheerd kunnen worden. De overstap van Google naar Het Rooster verliep soepel en bespaart haar veel tijd. “Het is gewoon heel makkelijk en overzichtelijk. Je kunt je eigen rooster heel makkelijk koppelen met je eigen agenda. Volg gewoon de instructies, meer is het niet,” aldus Carmen.

Lees meer
Grote kerk Naarden

Interview Stichting de Grote Kerk Naarden

De Grote Kerk is allang niet meer alleen een kerk, het is een compleet erfgoed. Esmee Stam richt zich in haar rol op het zichtbaar maken van het erfgoed, de kerk zelf. En hier zijn vrijwilligers voor nodig.
“Het is echt heel gebruiksvriendelijk. Het systeem spreekt voor zichzelf. Ik ben echt fan”, aldus Esmee.

Het allerfijnst vindt ze dat de verantwoordelijkheid nu bij de vrijwilliger zelf ligt qua inroosteren. Op die manier creëer je ook meer betrokkenheid bij de organisatie.

Lees meer
Prise d'Eau _Baan_321

Ontmoet Prise d’Eau Golf: de top golfbaan van Nederland

Prise d’Eau Golf is een professionele golfbaan in Nederland. Ook een golfbaan kan niet zonder vrijwilligers. De introductie van Het Rooster heeft geleid tot een efficiëntere en gestructureerde manier van plannen voor de marshals van Prise d’Eau. De meeste marshals hebben het systeem snel opgepikt en zijn tevreden met de nieuwe manier van werken. De toekomst ziet er positief uit, met plannen voor verdere automatisering en optimalisatie van het roostersysteem.

Lees meer
BIJ de Bieb

Klantinterview BIJ de Bieb

De bibliotheek vervult een steeds grotere maatschappelijke rol. Waar je vroeger alleen boeken kon lenen, organiseert de bieb nu ook lezingen, biedt ze digitale hulp en geeft ze taaltrainingen—zowel binnen als buiten de bibliotheek. Vrijwilligers spelen hierbij een belangrijke rol. Tijd voor een interview met Ilona Kolster, vrijwilligerscoördinator bij deze organisatie.

Lees meer
Dierenkliniek IJzendijke

Klantinterview Dierenkliniek IJzendijke

Bij Dierenkliniek IJzendijke draait alles om zorg—voor dieren én voor een goed werkend rooster. Toen het oude systeem niet meer voldeed, ging praktijkmanager Kyra Loof op zoek naar een beter alternatief. Na grondig speurwerk kwam Het Rooster in beeld.

Lees meer
Bieb Salland

Klantinterview Bibliotheek Salland

Een bibliotheek is in deze tijd niet meer alleen maar een plek om boeken te lenen. Het is een onderdeel van de samenleving geworden. Bibliotheek Salland ontwikkelt veel activiteiten op het gebied van taal en digitale vaardigheden. Hier is enorm veel behoefte aan. Naast 34 vaste medewerkers zijn er ook ongeveer 180 vrijwilligers actief. Dat vraagt om een goed planningssysteem.

Lees meer