Onze klanten

over Het Rooster
 en inspirerende blogs

Mensen zijn nog steeds geen nummers

In het vorige blog hadden we het over dat je vrijwilligers geen nummers zijn, en dat tegelijkertijd cijfers over je mensen je veel inzicht kunnen geven. In deel twee vertel ik je meer over hoe je dat aan kan pakken.

Lees meer

Mensen zijn geen nummers

In een vrijwilligersorganisatie zijn mensen gewoon mensen. Tegelijkertijd kom je over een groep mensen veel te weten, als je eens goed naar de cijfers kijkt.

 

Lees meer

Actie is reactie

Met een zelfroostersysteem krijg je met veel minder moeite je rooster gevuld. Maar soms gaat het net niet vanzelf. Vijf tips om de boel in beweging te krijgen.

 

Lees meer

Vele handen maken licht werk

`Vele handen maken licht werk`. Een enorme open deur, maar wel een deur met heel veel voordeel. Want als je veel handen in je organisatie hebt, heb je ook veel betrokkenheid. En, heel belangrijk: ruimte als er een keer een paar handen minder is. Een klein stukje werk voor iemand opvangen is veel makkelijker dan een grote taak overnemen. Met veel handen bouw je dus een steviger organisatie.

Drie praktische handvatten om veel handen in je organisatie in te zetten.

Lees meer

Wat gebeurt er met je nieuwe vrijwilligers?

Vrijwilligerswerk begint voor je vrijwilligers op het moment dat ze zich aanmelden. Het is de eerste stap in een kortere of langere carriere bij jouw organisatie. Een soepele afhandeling van nieuwe aanmeldingen zorgt ervoor dat je vrijwilliger bij binnenkomst al tevreden is. Vijf tips om dat voor elkaar te krijgen.

Lees meer

Waar gaat het nou om?

Waarom doen je mensen wat ze doen?

Vraag jezelf eens af: waarom zetten je vrijwilligers en medewerkers zich specifiek voor jouw organisatie in? Komen ze om zich vrijwillig in een restaurant voor daklozen in te zetten? Familieleden die mantelzorgtaken op zich nemen? Zijn het de leden van je vereniging die de kantine bemensen? Wat is er voor hen te halen? Oftewel: waarom doen je vrijwilligers en je medewerkers wat ze doen?

Lees meer

Stuur niet teveel mail – en ook niet te weinig

Het is verleidelijk om je medewerkers veel en vaak op de hoogte te houden van wat er speelt in je organisatie. Vier tips om te zorgen dat je mail beter gelezen wordt.

Lees meer